Eens in de zoveel tijd komt het bedrijfsuitje er weer aan. Standaard gaat iedereen uit eten, maar wat is nou echt origineel? En hoe gaat er worden besloten? Hierbij een aantal tips en ideeën om het beste bedrijfsuitje ooit te regelen.
Overleg
Natuurlijk kan je niet in je eentje beslissen wat het bedrijfsuitje gaat worden. Daarom is het belangrijk om datums in te plannen waarop de vergaderingen over het bedrijfsuitje gaan plaatsvinden. Want het is niet de bedoeling dat de baas jullie activiteiten laten doen waar geen interesse in is. Daarom is het noodzakelijk om samen tot een activiteit te komen. Voorbeeld van een leuk bedrijfsuitje in Breda is Lot66 daar kan je van alles doen en zijn er ook arrangementen aanwezig.
Als er eenmaal een vergadering bezig is, is het daarna de bedoeling om de voor en tegens bij elkaar te zetten. Zodat je daarmee de goede ideeën samenvoegt en een verkiezing houdt. Als dat is gebeurt presenteer je het uitje en wordt er bepaald wie het gaat regelen. Ook is het belangrijk om een budget te hebben als bedrijf zodat er geen onverwachte kosten komen. Meestal is dat geen probleem omdat de meeste organisaties arrangementen aanbieden voor bedrijven met de activiteit, eten en drinken in een. Ook is het handig om een tijdschema te maken zodat iedereen weet welke activiteiten er worden gehouden. Verder is het handig om je bedrijfsuitje op vrijdag te laten plaatsvinden.
Tijdens en na het bedrijfsuitje
Tijdens het bedrijfsuitje is het belangrijk om de werksfeer weg te laten. Dat betekent om onderwerpen van de werkvloer daar te laten. Verder is het ook belangrijk om een doel te stellen waarom het bedrijfsuitje georganiseerd is. Aantal voorbeelden die je kunt pakken zijn om de sfeer te verbeteren, de samenwerking te versterken of om je werknemers te belonen.
Na de geslaagde activiteit is het gezellig om de stad in te gaan en wat te gaan drinken. Zo beloon je ook nog is je werknemers voor hun inzet tijdens de activiteit en sluit je het gezellig af. De eerstvolgende werkdag is het de bedoeling om te bespreken wat er is verbeterd en wat er nog verbeterd moet worden. Dat is het doel van een succesvol bedrijfsuitje.