Websites zijn allang veel meer dan een online visitekaartje. Veel bedrijven gebruiken hun website effectief om online leads te genereren. Maar wat zijn leads eigenlijk? En waarom is het genereren van online leads zo belangrijk?
Wat is een lead?
Een lead is een website bezoeker die geïnteresseerd is in de producten of diensten van jouw onderneming. Doordat de lead interesse heeft getoond in de producten of diensten wordt de lead niet koud benaderd door jouw onderneming. Er is al sprake geweest van enig contact. Doordat je weet dat er interesse bestaat voor jouw producten of diensten kan je leads veel gerichter benaderen en is de kans op een conversie een stuk hoger. Voorbeeld van een lead kan zijn: het inschrijven op je nieuwsbrief, invullen contactformulier, website chat etc.
Waarom is online leads genereren van belang?
Voor een succesvolle onderneming is leadgeneratie anno 2020 onmisbaar. Je zorgt hierdoor voor een aanwas van nieuwe klanten. Nieuwe leads genereren zorgt voor een natuurlijke groei van je onderneming. Uit onderzoek blijkt dat online leadgeneratie uiterst effectief is. Online leadgeneratie kan goed door het toepassen van inbound marketing. Deze strategie werkt via zoekmachines, blogs, sociale media en websites. Online leads genereren past dan ook perfect binnen de moderne inbound marketing strategieën.
Het belang van landingspagina’s
Als je meer online leads wilt genereren is het enorm belangrijk om sterke landingspagina’s aan te maken. Een zogenoemde landingspagina is niets anders dan de pagina waarop jij wilt dat een bezoeker “landt”. Bijvoorbeeld vanuit een advertentie of bij een bepaalde zoekopdracht in Google. Allereerst is het belangrijk dat de landingspagina bestaat uit sterke en pakkende teksten. Voor specifieke advertentie campagnes of zoekwoorden kan je nieuwe landingspagina’s maken. Een goede landingspagina bestaat uit: een sterke Call To Action (CTA), pakkende content, contactformulier en een waardevolle aanbieding.