Sinds de komst van de promoted tweets op Twitter zijn er aardig wat mensen die hier niet blij mee zijn. Maar anderen vinden juist dat zonder deze promoted tweets Twitter niet zou kunnen voortbestaan. Er zijn al een aantal bedrijven die zeer succesvol adverteren op Twitter. Maar nog niet ieder bedrijf durft het aan om de promoted tweets in te zetten.
De promoted tweets zijn tweets die gericht zijn op de interesses van de gebruiker. Het voordeel van de promoted tweets is dat deze je doelgroep goed bereiken. Iemand die bijvoorbeeld heel erg van kleding houdt zal meer advertenties te zien krijgen van kledingwinkels. Het kan voor bedrijven zeer interessant zijn om gebruik te maken van de promoted tweets, de tweets kunnen zorgen voor: meer naamsbekendheid, nieuwe volgers, meer retweets.
Maar niet alle bedrijven durven het aan om te beginnen aan Social Media, dat is ook niet zo gek. Aangezien drukwerk, tv-reclames en radio-spotjes nog steeds een zeer goed advertentie middel zijn. De traditionele marketing activiteiten worden vaak over het hoofd gezien, maar in de praktijk blijken zij nog steeds zeer effectief te zijn. Vooral met drukwerk kunt u met een relatief laag budget een grote doelgroep bereiken.