Zowel bedrijven, politieke partijen, stichtingen, organisaties en elk soort onderneming hebben logos. Sommige mensen zien meer belang van logos in dan anderen, maar over het algemeen zorgt een logo voor de eerste indruk van de doelgroep van de desbetreffende organisatie. Heeft u een pakkend logo, dan zullen mensen dat niet snel vergeten. De swoosh van nike is bijvoorbeeld over de hele wereld bekend en ookal staan er geen letters of geschrift bij, iedereen weet dat deze ‘ veeg’ het logo van nike is. Bij het ontwerpen van een logo kunt u worden geholpen door bijvoorbeeld Reclamebureau Sparxx.
Men kan ervoor kiezen een logo te ontwerpen als een beeldmerk, waarbij vaak een duidelijk ontworpen subtiel visueel aspect wordt gebruikt. Ook kan er gekozen worden voor een logo als een woordmerk. Een goed lettertype in de juiste kleur kan een duidelijke uitstraling geven. Kijk maar naar het over de hele wereld bekende Coca Cola logo. Natuurlijk kan er ook gekozen worden voor de combinatie van een beeldmerk met een woordmerk, waarop een een bepaald visueel aspect wordt gecombineerd met de naam van het bedrijf in een logo. Kijk bijvoorbeeld eens naar exclusieve damesmode van het merk Versace waarbij zowel het beeldmerk en woordmerk over de hele wereld bekend zijn.
Het ontwerpen van een logo gaat niet alleen om het mooie, er gaan vaak hele theorieen aan vooraf om op uw doelgroep een goede indruk achter te laten.