image Hoe kies je een internet marketing bureau? image Een facebookpagina voor je onderneming

Drop us a line...

Verstuur bericht

Online advertising: E-marketing

De wereld van online advertising bestaat uit verschillende onderdelen. Een belangrijk onderdeel is e-mailmarketing. Het is voor de ondernemer dus belangrijk om de email zo goed mogelijk op te stellen om een hoog klikpercentage te bereiken. Hoe kun je dit doen?

Hogere klikpercentages en openingspercentages

Om maximaal resultaat te behalen uit je e-mailcampagne is het belangrijk om de email zo persoonlijk mogelijk te schrijven. Wanneer de onderwerpregel gepersonaliseerd is zullen er meteen meer kliks gerealiseerd worden.  Er is helaas geen standaard manier om een e-mail te personaliseren, maat het helpt wel om je doelgroep goed te segmenteren. Wanneer je bijvoorbeeld schoonheidsbehandelingen verkoopt is het niet nodig om direct na een bezoek weer een schoonheidsbehandeling te promoten. Je kan wel per e-mail reclame maken voor bijvoorbeeld schoonheidsproducten of een korting voor producten in je eventuele webshop. Klanten die al een poos niet geweest zijn kun je informeren over een eventuele actie rondom een schoonheidsbehandeling. Zo kun je voor alle branches de doelgroep segmenteren.

Verder kun je, wanneer je voldoende gegevens hebt, een mail sturen voor bijvoorbeeld iemand verjaardag met een kortingscode of een kortingsbon.

Call to action

Een call to action is onmisbaar bij een e-marketing campagne. Ergens in de mail moet er een zinnetje staan waardoor de lezer getriggerd wordt.  Probeer dit niet in een afbeelding te zetten, het kan soms zijn dat de afbeeldingen langer moeten laten waardoor de e-mail alweer weg geklikt kan zijn voordat de call to action te lezen is. Een call to action is belangrijk om iemand net over de streep te trekken om actie te ondernemen.

Korte, bondige teksten

Dat teksten steeds minder uitgebreid gelezen worden is niets nieuws. Zorg er daarom voor dat je e-mail zo beknopt mogelijk opgesteld wordt en dat belangrijke onderdelen meteen opvallen. De lezer scant over het algemeen de tekst, richt hier de tekst dan ook op in. Zo kun je kliks winnen.

      Gerelateerde berichten
      • Alles
      • Op auteur
      • Op categorie