Een goede website kan vele voordelen opleveren voor je bedrijf, maar deze website moet niet alleen goed in elkaar zitten en een mooi design hebben, hij moet ook gevonden worden. Internet telt oneindig veel websites, dit maakt het lastig voor je doelgroep om juist jouw website te vinden. Om hierop in te spelen kun je internet marketing in gaan zetten. Je kan dit uiteraard zelf doen wanneer je hier genoeg kennis van hebt en daarnaast ook genoeg tijd hebt. Maar je kan dit ook laten doen door een SEO bureau. Wanneer je kiest voor de tweede optie is het belangrijk om met een bureau in zee te gaan waar je een goed gevoel bij hebt en die de werkzaamheden op een juiste manier aanpakken.
Tips bij het kiezen van het juiste SEO bureau
Om een juiste keuze te maken is het belangrijk om te kijken hoe het bureau de werkzaamheden oppakt. Hier een aantal vragen die je kunt stellen tijdens het gesprek met een partij met wie je samen wilt gaan werken.
Op basis waarvan wordt een SEO campagne gemaakt?
Wordt de campagne opgesteld nadat er een analyse gemaakt is waarin alle belangrijke aspecten van de website besproken worden? Wordt er een zoekwoordenonderzoek gedaan? Of moet je alleen een aantal belangrijke keywords doorgeven en gaan ze vervolgens hier mee aan de slag? Het is belangrijk dat er een algehele SEO check gedaan wordt. Dit zal bij het ene bedrijf uitgebreider zijn dan bij het andere. Dit zul je ook in de prijs merken.
Wat zijn de bepalende factoren voor goede resultaten?
Internet marketing bureaus hebben soms wisselde factoren die bepalend zijn voor het resultaat. Wanneer je zelf al wat kennis hebt weet je of het enigzins klopt wat de partij zegt. Het is belangrijk om zelf wat basiskennis te hebben zodat je weet wat er speelt.
Hoe lang gaat het duren?
Vraag altijd hoe lang het gaat duren en wat er tijdens dat proces van jou verwacht wordt. Hoeveel tijd neemt het maandelijks in beslag? En maakt het bedrijf een opzet wat je zelf af dient te maken? Of voeren ze de hele campagne uit? Om bovenaan te komen zul je veel tijd moeten (laten) investeren, en om bovenaan te blijven staan blijf je eigenlijk altijd bezig. Vraag ook of de strategie tussentijds aangepast wordt, mocht dat nodig zijn en vraag om een maandelijkse rapportage.
Wat gaat het kosten?
Vraag om een duidelijk overzicht van de kosten. Wordt er een uurtarief gehanteerd? Of een totaalprijs? Hoe is die totaalprijs dan opgebouwd? En wat kun je daar precies van verwachten? Is het een maandbedrag wat je gaat betalen of betaal je juist alles in een keer?
Vraag altijd referenties
Om er achter te komen of een bedrijf zijn werkzaamheden goed uitvoert kun je altijd referenties vragen en deze ook echt bellen. Aan ervaringen van anderen heb je echt iets.