image Verschillende beroepen in de bouw image Een datalek. De nachtmerrie van elk bedrijf

Drop us a line...

Verstuur bericht

Een nieuwe website maar wat nu?

Je hebt maanden met vol enthousiasme aan je nieuwe website gewerkt en hij staat nu eindelijk live. Super! Tijd om lekker achter over te leunen en het resultaat af te wachten… Niet is minder waar, in onze ogen dan. Je kunt nu pas echt van start.
Maar waar begin je? Wij hebben een handige lijst opgesteld met activiteiten die je moet opstarten na het lanceren van je prachtige nieuwe website. Met de juiste inspanning kan je meer uit je website halen dan je in eerste instantie voor ogen had.

Meten is weten
Een bekende uitspraak in marketingland, maar daarmee niet minder belangrijk. We kunnen het belang van een meetbare website niet vaak genoeg benadrukken. Zoek uit welke pagina’s het meest bezocht worden, wat bezoekers doen op je website, hoe lang ze blijven, waar ze afhaken en waar ze vandaan komen. Zo kom je achter de sterke, maar ook de minder sterke punten van je website.
Daarnaast is het van belang om alle mogelijke conversiepunten goed meten op een website en koppelingen te maken met de juiste tools. Social media marketing, Google Ads en Display Advertising gaan pas echt goed werken als de algoritmes gevuld worden met de juiste data.

Online promotie van je website en producten of diensten
Ondernemers denken vaak dat bestaande en potentiële klanten de nieuwe website wel gaan ontdekken. Helaas gebeurt dit zelden of veel te weinig. Een goede eerste stap is te zorgen dat iedereen van het bestaan van de nieuwe website af weet. Dit kan door een emailnieuwsbrief eruit te sturen of een bericht te plaatsen op social media (LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter).

Een andere manier om je website, producten of diensten te promoten is via een Google Ads of social media campagne. Met zoekmachine adverteren (SEA), een facebook campagne of een LinkedIn campagne blijf je goed onder de aandacht.

Zoekmachine optimalisatie
Naast adverteren, wil je dat je website organische ook goed scoort in zoekmachines. Tegenwoordig doet iedereen namelijk eerst onderzoek online voordat ze tot actie overgaan. Zoek dus uit op welke woorden mensen online zoeken naar jouw producten of diensten, schrijf SEO content die hier op aansluit en verbeter je website autoriteit met Linkbuilding. Zoekmachine optimalisatie (SEO) kost tijd en energie, maar op lange termijn pluk je er zeker de vruchten vanaf!
Vergeet ook niet om je bedrijf aan te melden bij Google Mijn Bedrijf. Dit is een gratis tool waardoor uw website beter zichtbaar wordt in de zoekresultaten van Google en Google Maps.

      Gerelateerde berichten
      • Alles
      • Op auteur
      • Op categorie