Je wilt je beginnende onderneming naar grotere hoogtes stuwen. Je bent ambitieus en wilt graag alles aanpakken wat binnen je bereik ligt. Natuurlijk wacht er buiten een enorme doelgroep op je maar het is belangrijk dat je verstandig te werk gaat. Door een goede online strategie te bedenken kun je online exposure kweken. Een van de meest bruikbare methodes is een social media strategie aangevoerd door een bedrijfspagina op Facebook.
Dagelijks maken 6,6 miljoen mensen gebruik van Facebook binnen onze landsgrenzen. Natuurlijk is het onmogelijk deze allemaal te bereiken. Dit is niet alleen onbetaalbaar maar wordt je ook onmogelijk gemaakt door de Facebook Edgeranking. Iedere dag zet Facebook 300 berichten voor je klaar waar er dit gemiddeld 1500 zouden zijn bij de gemiddelde Nederlander. Hoe pak je een succesvolle Facebookcampagne nu aan. Hier kun je meer lezen over succesvolle campagnes en de speerpunten welke belangrijk zijn. Wat zijn succesvolle stappen welke je moet volgen voor het instellen van een Facebook pagina.
Strategie
Het is van belang dat de uitingen tijdens je Facebookcampagne aansluiten bij je overige marketingactiviteiten. Blijf dicht bij de interesses van je doelgroep en zorg ervoor dat offline en online elkaar versterken. Aanwezig bij een netwerk event? Laat het terugkomen in je berichten.
Daarnaast is het van belang dat je jezelf bent. Reageer op berichten en zorg dat er een goede interactie is. Dit neemt Facebook mee in de beoordeling van je pagina. Een goede beoordeling zorgt ervoor dat je pagina bij meer mensen getoond wordt! Bang dat je niet voldoende bereik kunt genereren. Dan is er nog de mogelijkheid om te adverteren op Facebook