Veel ondernemers focussen zich lange tijd enkel op SEO (zoekmachine optimalisatie) en negeren SEA (zoekmachine advertenties). Zonde, want Google Ads mogen dan niet gratis zijn, ze kunnen wel een zeer groot effect op je business hebben! Wist je dat van de mensen die gericht op een specifieke aankoop zoeken in Google maar liefst 40% klikt op een van de bovenste drie resultaten (oftewel de advertenties)? Reden genoeg om daar tussen te willen staan, maar wat zijn nog meer de voordelen van Google Ads? Je leest het in deze blog!
Trek zeer relevante bezoekers naar je website
Het mooie aan het inzetten van Google Ads is dat je daarmee bovenaan de zoekresultaten kunt staan voor vrijwel elk gekozen zoekwoord. Dit kan dus ook een zeer specifieke term zijn waar een conversie aan gekoppeld zit. Een bepaald product bijvoorbeeld, of een online programma dat exact aansluit bij de zoekterm. Je trekt zo precies die bezoekers die jij te bieden hebt waar ze naar zoeken, waardoor de kans heel groot is dat ze een conversie uitvoeren. Met andere woorden: de kans dat ze een aankoop doen of meer informatie aanvragen is groot! Als je daar bovendien een speciale landingspagina aan koppelt die de bezoeker in één oogopslag biedt wat deze zoekt verhoog je de kans op een conversie. Vind je dit allemaal te ingewikkeld klinken? Schakel dan een Google AdWords specialist in. Deze kan zowel een sterke advertentie voor je instellen als een landingspagina creëren.
Ga voor resultaten op korte termijn
Zowel SEO als SEA hebben je veel te bieden, maar het is algemeen bekend dat je voor SEO heel wat meer geduld moet hebben. Het duurt namelijk een stuk langer voordat je resultaten ziet als je wacht tot je op organische wijze hoog in de zoekresultaten staat. Deze resultaten zijn weliswaar van langere duur, maar als je sterk wilt starten met je bedrijf en direct een berg klanten wilt binnenhalen kun je beter met Google Ads starten. Het effect daarvan is namelijk direct meetbaar! Vanaf het moment dat jouw Google AdWords specialist jouw advertentie online zet kun je meer bezoekers verwachten, en dus meer bestellingen, informatie-aanvragen en reserveringen.
De verschillende campagnemogelijkheden
Wanneer je wilt starten met adverteren op Google is het goed om te weten dat je uit allerlei campagnemogelijkheden kunt kiezen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor (de meest gekozen) tekstadvertenties in de zoekresultaten, maar je kunt ook met een afbeelding, specifiek product (shopping-campagne) en zelfs een video adverteren. Hoe deze advertentie wordt weergegeven is afhankelijk van welk type advertentie je koos. Jouw Google AdWords specialist kan je precies vertellen welk advertentietype voor jou het meest geschikt is. Daarna helpt diegene je met het bepalen van de doelgroep, het instellen en vullen van de landingspagina en het analyseren van de resultaten. Staat je advertentie online? Leun dan achterover, en zie hoe je de eerste klanten binnenhaalt!