image Wat zijn de voordelen van je backoffice uitbesteden? image Huis of appartement kopen?

Drop us a line...

Verstuur bericht

Wanneer is een BV oprichten relevant?

wanneer BV oprichten

De redenen voor het oprichten van een besloten vennootschap (BV) verschillen per oprichter. Om een duidelijk beeld te schetsen van wanneer het relevant is voor iemand om een eigen BV op te richten. Wil jij ook je eigen BV oprichten? Lees dan snel verder.

De aansprakelijkheid speelt een grote rol

Een cruciale eigenschap van een besloten vennootschap is dat de oprichten niet aansprakelijk is voor schulden en deze dus niet met zijn of haar privé vermogen moet vergoeden. Dit is niet het geval bij een eenmanszaak, omdat je hier wel aansprakelijk bent voor de schulden van je bedrijf en dus het risico loopt je bezittingen moeten te verkopen. Door een BV op de richten bespaar je jezelf dus een hoop risico als je bedrijf een neerwaartse draai neemt.

Een BV staat altijd op zichzelf

Een andere eigenschap van een besloten vennootschap is dat het bedrijf volledig op zichzelf staat. Hierdoor kan je het bedrijf makkelijk doorverkopen aan een nieuwe aandeelhouder. Er zal het bedrijf niks overkomen als de directeur wegvalt of als er personeel vertrekt. Iedere aandeelhouder aan het bedrijf is alleen aansprakelijk voor wat hij of zij heeft geïnvesteerd in het bedrijf.

Verlaagd startkapitaal

Als je een besloten vennootschap wilt beginnen moet je over een bepaald startkapitaal beschikken, zodat je bedrijf een tijdje vooruit kan. Door een wetsvoorstel in 2012 is het voor startende ondernemers nog makkelijker geworden om een BV op te richten, omdat het startkapitaal van €18.000 werd afgeschaft. Het starten van een BV is dus ontzettend relevant ongeacht van je beschikbare startkapitaal.

Je eigen besloten vennootschap

Ben jou nou ook van plan om je eigen besloten vennootschap te starten en wil je dit succesvol doen? Dan helpt een ervaren notaris van Ligo je direct met je eigen BV oprichten. Via de website vul eenvoudig een vragenlijst in met alle gegevens van jouw bedrijf en maak je een afspraak met een ervaren notaris. Samen met de notaris neem je de oprichtingsakte door, zodat de notaris al je benodigde documenten voor jouw bedrijf kan regelen.

      Gerelateerde berichten
      • Alles
      • Op auteur
      • Op categorie