image Een goede voorbeeldbrief schrijven image Welke tiloplossingen zijn er allemaal voor op de werkvloer?

Drop us a line...

Verstuur bericht

5 x waarom je een CRM systeem nodig hebt

Vraag je je af waarom je een CRM-systeem nodig zou hebben? Een CRM-systeem maakt het leven van een ondernemer een stuk makkelijker. 

 

CRM is de afkorting van Customer Relationship Management. Een CRM-systeem is een software platform waar je alle klant- en bedrijfsinformatie kunt opslaan en toepassen.

Met een CRM-systeem kun je een hoop tijd besparen. Met een goed CRM systeem kun je je bedrijfsprocessen automatiseren en je klantcontact optimaliseren.

 

Ben je nu benieuwd naar wat een CRM-systeem voor je kan betekenen? Hieronder lees je 5 redenen waarom je een CRM-systeem nodig heeft of ga direct naar de website van Businessbase voor meer informatie.

1. Met een CRM-systeem houd je je blik op de toekomst gericht

Een CRM-systeem geeft je een beeld over de toekomstige prestaties van jouw bedrijf. Omdat je alle data hebt ingevoerd kun je op basis van gegevens uit het verleden een prognose maken voor de toekomst. Je kunt bijvoorbeeld verkoopkansen en de sales pijplijn inzichtelijk krijgen en daar proactief op reageren.

2: Met een CRM-systeem stimuleer je bedrijfsgroei

Door de prognose die je maakt met het CRM-systeem kun je ook actief de marketingafdeling bij de verkoopkansen betrekken om meer leads te genereren. En een CRM-systeem kan ook cross- en upselling stimuleren, doordat je inzicht hebt op eerdere aankopen en behoeften van bestaande klanten.

3. Met een CRM-systeem kun je best practices reproduceren

Door een CRM-systeem krijg je inzicht in alle verkoop en klantenservice processen, waardoor je kunt filteren wat succesvolle methodes waren en deze reproduceren. Ook kan het systeem dit proces automatiseren waardoor je veel tijd bespaart.

4. Met een CRM-systeem heb je meer inzicht in je klanten

Bijna alle bedrijven halen het grootste deel van hun omzet uit een klein deel van hun klantenbestand. Vaak weten bedrijven ook te weinig over het grootste deel van hun klanten, waardoor ze eventuele verkoop kansen niet kunnen benutten. Door een CRM-systeem krijg je meer inzicht in deze groep klanten en de kansen die daar liggen. Bovendien kun je door het systeem gerichter en effectiever met je klanten communiceren. 

5. Met een CRM-systeem kun je risico’s beheren

Personeelsverloop is onvermijdelijk, en dan bestaat altijd een kans dat belangrijke informatie met die werknemer vertrekt. Door een CRM-systeem als CRM Microsoft Dynamics kan alle informatie over bijvoorbeeld een account gecentraliseerd worden opgeslagen zodat een account makkelijk kan worden overgenomen als een werknemer weggaat of uitvalt door ziekte en loopt het werk geen vertraging op.

Gerelateerde berichten
  • Alles
  • Op auteur
  • Op categorie
  • Op tag