image Werken vanaf verschillende locaties image Het belang van het regelmatig updaten van je WordPress website

Drop us a line...

Verstuur bericht

3 keer je bedrijf goed in beeld brengen

Je bent als ondernemer trots op je bedrijf. Je hebt er hard voor gewerkt en mag trots zijn op het resultaat. Het liefst wil je je bedrijf bij iedereen onder de aandacht brengen. Dit kun je doen door je bedrijf goed te promoten. We zetten drie manieren voor je op een rij om je bedrijf goed in beeld te brengen.

Doelgroep en stijl

De eerste stap die je moet zetten om je bedrijf goed in beeld te kunnen brengen, is het bepalen van je doelgroep. Op wie is je bedrijf voornamelijk gefocust? Wat is globaal gezien je doelgroep? Als je dit hebt bepaald, kun je je huisstijl hierop gaan aanpassen. Denk aan kleuren, materialen enzovoorts. We hebben het niet alleen over de huisstijl van je bedrijfspand als je deze hebt, we hebben het ook over bijvoorbeeld de website. De website van je bedrijf is minstens net zo belangrijk als je fysieke bedrijf tegenwoordig. Zorg dat alles wat zichtbaar is van je bedrijf matcht bij je doelgroep en visie. Zo heb je een sterker merk en een sterke boodschap.

Bedrijfsfoto’s

Een manier om je bedrijf letterlijk mee in beeld te brengen, is het laten maken van bedrijfsfoto’s. Bedrijfsfotografie wordt steeds populairder. Dit is niet zo gek, want het is een erg goede manier om te laten zien wat er allemaal speelt binnen je bedrijf. Je kunt ervoor kiezen om bijvoorbeeld foto’s te laten maken van de binnen- en buitenkant van je bedrijfspand. Maar je kunt ook losse foto’s of een groepsfoto maken van je personeel. En uiteraard een foto van jezelf. Potentiële klanten vinden het altijd fijn om te weten met wie ze te maken hebben. Dit geeft meer vertrouwen. Daarom zijn foto’s op je website altijd een goed idee.

Promotie

Een goede promotie van je bedrijf hoort uiteraard ook bij het goed in beeld brengen van je bedrijf. Dit kun je op verschillende manieren doen. Als je niet zo goed weet hoe je dit aan kunt pakken, is het een idee om bijvoorbeeld een marketing bureau in te schakelen. Ideeën voor promotie zijn bijvoorbeeld merchandise, social media en adverteren. Denk bij merchandise aan pennen en kladblokjes met je logo erop. Dit soort spullen komen overal terecht. Ook USB-sticks zijn leuk en zeer praktisch. Een andere manier van promotie is uiteraard social media. Erg effectief en het kan gratis. Adverteren kost wel geld maar als dit voor jou effectief kan zijn, is dit zeker een goede manier van promoten.

      Gerelateerde berichten
      • Alles
      • Op auteur
      • Op categorie